1. Готовність дитини до навчання в школі
2. Адаптація першокласника до шкільного навчання
3. Особливості темпераменту - основа адаптації дитини
4. Роль батьків у період адаптації до навчання
5. Додатки
- Тест для батьків "Чи відбувається процес адаптації у вашої дитини?"
- Анкета темпераменту дитини. Рекомендації вчителям і батькам
- Рекомендації вчителям щодо профілактики та подолання дезадаптації першокласників
1. Урахування вікових та індивідуальних психологічних
особливостей дітей.
2. Демонстрація віри в успіх учня.
3. Використання системи фішок і грамот
в оцінюванні діяльності.
4. Розрізнення оцінки конкретного вчинку
та особистості дитини загалом.
5. Запобігання груповій критиці дитини
або її рис, а також порівнянню помилок із постійними гарними результатами інших
учнів.
6. Порівняння якості роботи дитини тільки
з її попередніми роботами.
7. Зауважуючи помилку, вкажіть шлях до
успіху.
8. Акцентуйте увагу учня на досягненнях, перемогах.
9. Створюйте ситуації успіху.
10. Надавайте емоційну підтримку словами, поглядом,
дотиком.
11. Не використовуйте надто часто слів- заперечень.
12. Підтримуйте і заохочуйте прояви активності на уроці у
скутих, сором'язливих, тривожних дітей. Важливо звернути увагу інших на їхні
досягнення, підвищувати їхній статус у класі.
13. Наполягайте на публічних виступах і
відповідях перед усім класом тривожних, невпевнених дітей. Певний час їх можна
включати у групи з 2—3 учнів, які разом розповідатимуть вірша, співатимуть
пісню тощо — це допоможе відчути підтримку.
4. Рекомендації вчителю щодо корекції
поведінки дезадаптованих учнів
1. Будуйте спілкування на основі руйнування
психологічних бар'єрів (вікових, соціально-психологічних, інтелектуальних, мотиваційних,
естетичних, емоційних).
2. Дотримуйтеся принципу, більше уваги і вимогливості до
особистості виховання.
3. Розуміння внутрішнього стану, ситуативного настрою,
врахування їх у процесі взаємодії.
4. Підгримуйте неформальний стиль спілкування.
5. Умійте передавати особисту зацікавленість,
доброзичливість, щире бажання допомогти учневі у розв'язанні його проблем.
Як організувати роботу з ...
1. Агресивними
дітьми — поведінка суперечить нормам і правилам існування у суспільстві:
• демонструйте модель неагресивної поведінки;
•
не
принижуйте;
•
розвивайте
емпатійність.
2. Тривожними дітьми — в яких є прояви занепокоєння:
•
не
порівнюйте їх із іншими учнями;
• частіше використовуйте тілесний контакт;
• частіше звертайтеся на ім'я, не
принижуйте.
3. Аутичними дітьми — які живуть у світі власних
переживань («аутизм» —
від гр. «сам»):
•
частіше
розмовляйте з ними;
•
уникайте
перевтоми;
• терпляче пояснюйте зміст їхньої
діяльності.
4. Гіперактивними дітьми (від гр.
«гіпер» — «над», «понад») — підвищена рухова активність, імпульсивність:
•
знизьте
вимоги до акуратності;
•
посадіть
якнайближче до дорослого;
•
заохочуйте
одразу ж уникати невтішних оцінок на перших етапах навчання;
• використовуйте тактильний контакт;
• піднімайте авторитет дитини у класі.
5. Діти зі зниженим рівнем навчальних
досягнень:
•
послабте
вимогливість;
•
використовуйте
ігри і вправи на розвиток довільної уваги;
•
використовуйте
вправи на розвиток когнітивної сфери;
•
піднімайте
авторитет у класі.
Немає коментарів:
Дописати коментар