Адаптація першокласників


1. Готовність дитини до навчання в школі

2. Адаптація першокласника до шкільного навчання

3. Особливості темпераменту - основа адаптації дитини

4. Роль батьків у період адаптації до навчання

5. Додатки 
  1. Тест для батьків "Чи відбувається процес адаптації у вашої дитини?"
  2.  Анкета темпераменту дитини. Рекомендації вчителям і батькам 
  3.  Рекомендації  вчителям щодо профілактики та подолання дезадаптації першокласників
1. Урахування вікових та індивідуальних психологічних особливостей дітей.
2.  Демонстрація віри в успіх учня.
3.  Використання системи фішок і грамот в оцінюванні діяльності.
4.  Розрізнення оцінки конкретного вчин­ку та особистості дитини загалом.
5.  Запобігання груповій критиці дитини або її рис, а також порівнянню помилок із постійними гарними результатами інших учнів.
6.  Порівняння якості роботи дитини тіль­ки з її попередніми роботами.
7.  Зауважуючи помилку, вкажіть шлях до успіху.
8. Акцентуйте увагу учня на досягненнях, перемогах.
9.  Створюйте ситуації успіху.
10. Надавайте емоційну підтримку слова­ми, поглядом, дотиком.
11. Не використовуйте надто часто слів- заперечень.
12. Підтримуйте і заохочуйте прояви ак­тивності на уроці у скутих, сором'язливих, тривожних дітей. Важливо звернути увагу інших на їхні досягнення, підвищувати їхній статус у класі.
13. Наполягайте на публічних висту­пах і відповідях перед усім класом три­вожних, невпевнених дітей. Певний час їх можна включати у групи з 2—3 учнів, які разом розповідатимуть вірша, співатимуть пісню тощо — це допоможе відчути під­тримку.
                                   
  4. Рекомендації вчителю щодо корекції поведінки дезадаптованих учнів

1.  Будуйте спілкування на основі руй­нування психологічних бар'єрів (вікових, соціально-психологічних, інтелектуаль­них, мотиваційних, естетичних, емоцій­них).
2. Дотримуйтеся принципу, більше уваги і вимогливості до особистості виховання.
3. Розуміння внутрішнього стану, ситу­ативного настрою, врахування їх у процесі взаємодії.
4. Підгримуйте неформальний стиль спіл­кування.
5. Умійте передавати особисту зацікав­леність, доброзичливість, щире бажання до­помогти учневі у розв'язанні його проблем.
Як організувати роботу з ...
1.   Агресивними дітьми — поведінка суперечить нормам і правилам існування у суспільстві:
     демонструйте модель неагресивної по­ведінки;
       не принижуйте;
       розвивайте емпатійність.
2. Тривожними дітьми — в яких є прояви занепокоєння:
       не порівнюйте їх із іншими учнями;
      частіше використовуйте тілесний кон­такт;
      частіше звертайтеся на ім'я, не прини­жуйте.
3. Аутичними дітьми — які живуть у світі власних переживань аутизм» — від гр. «сам»):
       частіше розмовляйте з ними;
       уникайте перевтоми;
     терпляче пояснюйте зміст їхньої діяль­ності.
4.  Гіперактивними дітьми (від гр. «гіпер» «над», «понад») підвищена рухова актив­ність, імпульсивність:
       знизьте вимоги до акуратності;
       посадіть якнайближче до дорослого;
       заохочуйте одразу ж уникати невтіш­них оцінок на перших етапах навчання;
      використовуйте тактильний контакт;
      піднімайте авторитет дитини у класі.
5.  Діти зі зниженим рівнем навчальних до­сягнень:
       послабте вимогливість;
       використовуйте ігри і вправи на роз­виток довільної уваги;
       використовуйте вправи на розвиток когнітивної сфери;
       піднімайте авторитет у класі.

Немає коментарів:

Дописати коментар